Συντήρηση και καθαρισμός αλυσοπρίονου

 

Η συντήρηση και ο καθαρισμός του αλυσοπρίονου είναι από τις σημαντικότερες και αναγκαίες εργασίες ου πρέπει να κάνουμε. Όλα τα μηχανήματα αν θέλουμε να επιτείνουμε το χρόνο ζωής τους και να μειώσουμε τα έξοδα επισκευής τους θέλουν συντήρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το αλυσοπρίονο δεν είναι εξαίρεση.

Μετά από ένα δύσκολο χειμώνα, πάντα θέλει ένα γενικό καθαρισμό και λίπανση.

Βέβαια αυτό για όσους το έχουν για ερασιτεχνική χρήση, γιατί όσοι το χρησιμοποιούν επαγγελματικά, ξέρουν πολύ καλά ότι πρέπει να το κάνουν πολύ πιο συχνά.

Τα καινούργια μοντέλα αλυσοπρίονων είναι λιγότερα απαιτητικά από τα παλαιότερα. Προσφέρουν πολλές ευκολίες  που κάνουν τη συντήρηση ευκολότερη. Αλλά παρόλα αυτά χρειάζονται και αυτά.

Το αλυσοπρίονο έχει πολλά μέρη που πρέπει να γίνει συντήρηση. Το εσωτερικό του, τη λάμα του,τ ο φίλτρο του και φυσικά την αλυσίδα του.

 

Εσωτερικό

Σκόνη, λάδια, ρετσίνι, πριονίδι όλα γίνονται ένα κολλώδες μείγμα που επικρατεί στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του αλυσοπρίονου.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δυσχεραίνει τη λειτουργία. Η αλυσίδα έτσι κυλάει πιο δύσκολα και προκαλείται μεγαλύτερη θερμότητα. Η υπερβολική θερμότητα, καταστρέφει και την αλυσίδα και είναι επικίνδυνη για τα μηχανικά μέρη του αλυσοπρίονου.

Έτσι πρέπει να καθαριστεί και μετά να λιπανθεί.

Υπάρχουν δύο τρόποι:

  • Ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος είναι: Ψεκάζουμε το εσωτερικό τμήμα του αλυσοπρίονου με σπρέι Καθαριστικό Φρένων, το αφήνουμε να δράσει για λίγα λεπτά και μετά το σκουπίζουμε σχολαστικά με ένα πανί. Το σπρέι καθαριστικό φρένων θα αφαιρέσει όλα τα καμένα λάδια που μπορεί να υπάρχουν μαζί με όλα τα υπολείμματα από Σκόνη,  ρετσίνι, πριονίδι τα οποία γίνονται ένα κολλώδες μείγμα. Μπορείτε με τον ίδιο τρόπο να καθαρίσετε όλα τα μέρη του αλυσοπρίονου εσωτερικά και εξωτερικά. Και το κόστος είναι πολύ μικρό.
  • Μια ακόμα εύκολη λύση είναι το κομπρεσέρ αέρος. Με το κατάλληλο εξάρτημα και με τη δύναμη του πεπιεσμένου αέρα το καθάρισμα γίνεται πολύ πιο εύκολο.

Προσοχή αν το κάνετε αυτό να φοράτε γυαλιά προστασίας.

Πριν τη χρήση του αέρα μπορείτε με ένα πανί να πάρετε τα πολλά και μετά με τον αέρα να κάνετε τα δύσκολα σημεία.

 

Κάποια καμένα λίπη μπορεί να μη αφαιρεθούν με τον αέρα. Τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ή κάποιο βουρτσάκι.

 

Λάμα

Η λάμα στο αλυσοπρίονο είναι αυτό που ξεχνάνε συνήθως να καθαρίσουν οι περισσότεροι αν και είναι ένα από τα πιο σημαντικά στο αλυσοπρίονο.

Το πιο σύνηθες είναι να έχει βουλώσει ο οδηγός η να μη γυρίζει καλά το ρουλεμάν της λάμας από τα πολλά υπολείμματα.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το καθαρίσουμε. Ο αέρας είναι η καλύτερη και ευκολότερη επιλογή.

Αν δε έχουμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό βουρτσάκι ή ένα πολύ λεπτό κατσαβίδι.

 

Το ρουλεμάν αν έχει στομώσει, με λίγο λιπαντικό και αέρα θα είναι σαν καινούργιο.

 

Υπάρχει περίπτωση η λάμα να έχει σκουριάσει λίγο ή να έχει γρέζια αν έχει κλωτσήσει η αλυσίδα.

Αν έχει γίνει αυτό με ένα γυαλόχαρτο καθαρίζουμε τις σκουριές και με μια λίμα στρώνουμε τα γρέζια.

 

Φίλτρο Αέρα

Πρέπει να καθαρίζονται τακτικά. Πάλι το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο φύσημα με το αέρα ή αν δε έχουμε δυνατό χτύπημα ώστε να φύγουν οι σκόνες που εμποδίζουν τη δίοδο του αέρα.

 

Καθαρισμός και ακόνισμα αλυσίδας

Η αλυσίδα είναι το σημαντικότερο κομμάτι στο αλυσοπρίονο. Το καλύτερο αλυσοπρίονο του κόσμου, με στομωμένη αλυσίδα δεν κόβει ούτε κλαράκι.

Το ακόνισμα της αλυσίδας είναι πολύ πιο εύκολο από ότι πιστεύουν οι περισσότεροι. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να το κάνει κάποιος.

Ο πιο εύκολος είναι με ένα τροχιστικό αλυσίδας.

Στο επόμενο άρθρο μας θα μιλήσουμε για το τρόχισμα της αλυσίδας